Thursday, October 13, 2011

peribahasa =="

assalamualaikum kawan kawan ! aku paling susa nak bagi salam tawu . itu hari kena sound dengan cikgu relief aww sebab masuk kelas tak bagi salam . bagi salam kan sunat jea . hehe .

okay ! exam dah start yeaahh ! semalam 12/10/11 paper BM aww . sumpaah memang aku buad macam apaa .  soalan dia susah nak faham aww . dan aku pun mula laah menyanyah menjawabnya . aduhaaiii ! cara aku jawab macam aku bukan orang yang berbangsa dan menuturkan bahasa melayu . tengok jelaa result nya nanti yaah . memang takk laah kan .

kertas satu :
doa dulu then bukak soalan . *diam seketika . haha ! blank time tuhh . dalam 3minit mata melilau dan otak sedang berfungsi . dengan serta merta aku mengambil buah hati pangeran jantung aku iaitu pen biru mata tajam dan meraba kertas testpad tuuhh . haha . waahhh, untung kaw dapat meraba aehh pen . haha ! dah buad buad buad buad . melilau lagi mata . aku tengok dorang berborak sakan . then aku ketawa sorang sorang . dalaa duduk tepi tingkap . tak fokus aku . kenapa laah cikgu tetapkan macam tuh . pastuhh buda kelas sebelaah pulaakk panggil . "mok, nombor 1-A" . nak katakan bengong, umo tua setahun dari aku . kaw ingat kertas BM nie macam kaw darjah 5 ? bulat bulat gituuhh ? nyirapp ! okayy kertas satu daah tamat . dalam perjalanan nak turun ke kantin, hanya omelan NADA sajaa di dengar . membebel kaw mak tiri ! hehe



kertas dua :
dengan perut kenyang , ingat ada keyakinan yang menggunung untuk menjawab . rupanya sebaliknyaa laah sayangg . hehe ! soalan diaa boleh tahan kan . terima kasih buad soalan mencabar minda . sayang cikgu . haha ! aku daah asyik menahan jeaa nie . siaap soalan 2D aku terus bangun dan berjalan ke arah cikgu . aku baru cakap "cikgu" , then terkejut cikgu tuhh . haha ! macam hantu kea saya nie ? then dia cakap, laen kali bagi salam dulu . tengokk ! asyik nak bagi salam jeaa . haha . maaf maaf cikgu . "izinkan saya pergi ke tandas" ( mentang mentang kertas BM kaw tenga jawab, kaw pun berbahasa baku ?) haha !
pergghhh ! lega dokk dapat buang . lepas tuh aku penuh keyakinan nak sambung smula . dah buad semua, yang aku tak tahu tuh aku tinggalkan laah . dah siap tuh baru pikir apa soalan yang aku tak boleh jawab tuhh . adalaah soalan nie , dia nak peribahasa then aku dengan selamba nya tulis

KALAU TAKUT DI LAMBUNG OMBAK, JANGAN BERMAIN DITEPI PANTAI !

then dah habis tuh tutup terus kertas tuh dan tidur ! dah kutip kertas semua, aku baru tahu yang aku salah peribahasa . patutnya jangan BERUMAH bukan BERMAIN ! bukan main bangga dan ghairah kaw jawab . padan mukaa ! salahh peribahasaa !

p/s : jangan terlalu obses dengan jawab anda , jika tidak ia akan menjadi seperti aku ! dan semak semulaa jangan terus tidurr ! careless :(

*confident sangad leteewww ! amekk kaw ! :(

No comments:

Post a Comment