Tuesday, May 21, 2013

memori tercipta :)

assalamualaikum dan selamat sejahtera :)

sudah begitu lama aku peram benda nie . agak agak dah berapa keturunan tikus yang beranak dekat blog aku yang begitu lama telah terabai dengan jayanya . hmmmm . nie hah, adalahhh sayang aku tuh sibuk stalk blog kite nie hah dengan harapan yang menggunung dia ingat kita ada cerita pasal dia . haha . comel sungguh awak kan ? puiihhhhhh

sebermulanya kisah kami dari 5 Januari 2013 - 16 Mac 2013 . hang pa tahu apa itu ? itu laah yang dinamakan KHIDMAT NEGARA dengan izin NATIONAL SERVICE .  hah kauuuuu, terkejut beruk hokay bilaa nama aku terpilih masuk PLKN . bilaa dapat tahu kena dekat Melaka, haihhh lagi laah berat hati nak pergi . aku tak pernah renggang dengan keluarga tau . hah sedihh .
masa mula mula nak lapor diri . barang tk banyak aku bawak :)


tengok laah tuh, suka betul aku nak pergi PLKN hah

 angah laah orang paling sedih bila aku nak pergi PLKN . masa nie dia dah bergenang dah air mata dia . k gua still cool masa nie
hahhhhh, part nie macam-macam dia cakap . aku pun dah tersebak dahhh wehh . haha

keseronokan masih menguasai diri 

tengok laahhhh, tempat letak luggage pun aku sempat posing, seronok sangat aku nie hah

ayah . mak . adik ejat . achik :) angah mana ? angah yang menjadi tukang ambil gambar laahhh . hehe
akak tak ada, dia kat uitm . dia tk balik . tanak hantar aku lettew . haha
hah masa nie laah masa nie aku dah mula nak menangis ! tengok laah tuh bukan main sedih muka aku . yang tak boleh tahannya, dah penat menangis bas tuh jalan dah dia undur balik . masa bas nak gerak tuh aku dah lambai lambai bagai hah . hek eleehhhhh reverse balik . lama jugak laah tunggu bas nak gerak . bas aku naik bas paling lambat sampai kem . puihhhhh ! 

dah sampai kem, bagi semua borang borang yang diminta dan tetiba kena amek phone pulakkk . aku dalaa tk cakap dengan family aku lagi aku dah sampai . biadappp betul laah . nasib baik hari tuh hari sabtu dan malam tuh jurulatih bagi phone . aku teringat masa first time makan dekat DM (dewan makan) aku muntah k aku muntahhhhh . dan aku tk teringat apa yang ana cakap masa tuh . api ayat dia memang makan dalam . ahhh tanak cerita laah benda nie . bilaa lani ingat balik benda nie, dia mesti gelak gilaa gilaaa . sakit betul hati aku hahhhhh . malam pulak aku tk tidur . tidur pun tidur tidur ayam . pukul 4.30 aku dah bangun hokayyy . ehemmmm *muka bangga* :p satu lagi benda bodoh yg aku buat . aku boleh kejut cina sebelah katil aku tuh . haha . patutnya kejut budak islam jea . patut laah cina tuh tidur balik . haha . jia xing nama dia, cantik + baik + omey omey orang nya .

akan bersambung.......................................................


No comments:

Post a Comment